Köpvillkor
Beställer du snickarglädje, läs specifika villkor för detta längst ned.

Minsta orderbelopp
Vi har inget minsta orderbelopp. Alla beställningar är välkomna! För att göra en beställning i vår butik måste du vara över 18 år.

Handla hos oss
Handlar hos Snickarglädjens Veranda gör du enkelt via vår webbshop. I vår butik behöver du inte registrera något användarkonto för att handla. Tycker du att det är krångligt att beställa i nätbutiken? Maila då in din beställning till oss så hjälper vi dig! Du mailar oss på @snickargladjensveranda@gmail.com

Kunduppgifter
När du handlar hos oss behöver du ingen inloggning eller registrering. Du fyller i ditt namn och dina adressuppgifter när du kommer till kassan. De uppgifter du anger behandlas alltid konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part. I kassan måste du ange en e-postadress. Denna e-postadress används för att skicka din orderbekräftelse, kontrollera därför noga att du anger rätt mailadress. Vi lämnar aldrig ut mailadresser till tredje part utan de används endast i våra kontakter med dig som kund.

Fraktavgift
En fraktavgift tillkommer på alla beställningar. När du kommer till kassan kan du se fraktkostnaden för respektive leveransmetod, vi har en fast avgift på 99kr men du kan också välja att hämta produkterna på vårt lager i Broddarp (Herrljunga kommun). Köper du snickarglädje samtidigt som heminredning kommer vi skicka en fråga om du vill vänta med leverans av inredningen tills snickarglädjen är tillverkad eller om du vill lägga på en extra frakt.

Leveranssätt
Våra leveranser skickas i första hand till Din närmaste DHL Servicepoint.

Leveranstid
Normalt har du din beställning inom 2-3 veckor från beställningstillfället, all snickarglädje tillverkas efter beställning.

Avisering
Avisering av försändelse med DHL sker genom SMS eller e-post när paket finns för uthämtning på närmaste utlämningsställe.

Spåra leverans
Alla våra beställningar är spårbara. Behöver du hjälp med att spåra ditt paket, kontakta oss via mailen så hjälper vi dig.

Skadat gods
Eventuell synlig skada ska anmälas vid hämtning, hämta därför inte ut ett tydligt skadat paket utan kontakta oss direkt. Vi kontrollerar alla varor innan de lämnar oss.  Är godset skadat vid leverans? Skicka då en bild av emballaget samt den skadade produkten till snickargladjensveranda@gmail.com inom fem arbetsdagar. Vi ersätter skadade varor med likvärdig vara eller enligt överenskommelse. Om vi önskar varan i retur vid skada står vi för denna fraktkostnad

Outlösta försändelser
Vid outlösta försändelser debiterar vi 300 kr för att täcka våra kostnader för hantering, administration, emballage och frakt. Outlöst försändelse gäller inte som ångerrätt/öppet köp. Du måste i de fall du ångrar ditt köp hämta ut din försändelse, kontakta oss och sedan returnera varorna till oss. Liggtiden för försändelser hos ombuden är 14 dagar.

Reklamationer
Har du en reklamation tar du snarast kontakt med oss via mail snickargladjensveranda@gmail.com. Vi gör då en bedömning om vad som inträffat & varan kan ersättas med likvärdig vara, annan vara eller genom återbetalning. Efter godkänd reklamation får du som kund även ersättning för eventuella frakt utlägg. Du som kund har alltid 3 år reklamationsrätt, detta förutsatt att skadan är uppkommen vid produktion.


Miljö
För att spara miljön kan vi komma att återanvända emballage och förpackningsmaterial i så stor utsträckning som möjligt. Lådor och förpackningsmaterial kan därför ibland vara lite nött och slitet. Men det hoppas vi att du har överseende med eftersom det sparar på vår miljö! Vi väljer även att packa med så lite plast som möjligt och använder kraftpapper för utfyllnad i våra förpackningar.

Cookies
Vår nätbutik använder sig av cookies. De flesta webbläsare accepterar automatiskt cookies, men du kan alltid ställa in din dator så att dessa blockeras. Det kan dock betyda att vissa delar/sidor i butiken inte fungerar som de ska.

Säkerhet
Denna sida använder krypteringstekniken SSL för att garantera säkerheten för din personliga information. Denna teknik säkerställer att personuppgifter du lämnar i vår webbutik inte kan ses, avlyssnas eller ändras av någon tredje part på internet.

Företagsinformation
Snickarglädjens Veranda, Broddarp, 524 96 Ljung, e-post: snickargladjensveranda@gmail.com, org nr: SE870428-5637, Företaget innehar F-skatt.Tryckfel
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.

Force Majeure
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Tvist
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

Köpvillkor
När du godkänner ett köp från Snickarglädjens veranda godkänner du också köpavtalet enligt nedan. Vi ber dig därför att nogrant läsa igenom nedan köpvillkor.

Priser

Alla priser på hemsidan är angivna inklusive moms med 25%.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på våra produkter före ett köp genomförs.‍

Avbeställa
Då alla våra produkter tillverkas efter beställning är en avbeställning inte möjlig.
Önskar du ändå göra en avbeställning, kontakta oss snarast för att vi ska kunna kontrollera hur långt processen är gången. Är processen att tillverka produkterna inte påbörjade ännu kan vi hjälpa dig med en avbeställning.

Retur & bytesrätt
Då våra produkter specialtillverkas enligt kundens önskemål gäller inte retur och bytesrätten.
Önskas däremot en produkt returneras kan en kontakt tas med oss för att eventuellt kunna ordna med retur.

Reklamation
Vi lämnar 1 års garanti på våra produkter förutsatt att de monterats och behandlats efter våra rekomendationer.
Skulle produkten därefter visa någon defekt önskar vi att du omedelbart kontaktar oss för att ha möjlighet att antigen återgälda den befintliga produkten eller ersätta med en ny. Denna bedömning tar vi utifrån fallet.Tänk på att detta är en trä produkt som kräver regelbunden skötsel i form av tvätt och målning.
Hur ofta detta behöver upprepas hänger på vilket färgsystem du använt.

Betalsätt
Se ovan för att läsa om våra betalvillkor.
Resterande villkor gäller samma som ovan.
GDPR
Den nya dataskyddslagstiftningen (GDPR) som trädde i kraft inom EU den 25 maj. De mailadresser som lagras är de som själv skrivs i när du vill bli prenumerant av blogginlägg. Mailadressen används inte till något annat. Du kan när som helst avsluta en prenumerationen genom att höra av dig till oss. Så länge dina uppgifter finns sparade hos oss kan du välja att begära ett utdrag på uppgifterna, få dem ändrade eller raderade. Du har också rätt att vända dig till Datainspektionen om du har åsikter om hur uppgifterna sparas. Dina personuppgifter kommer inte att lämnas till tredje part, föras över till land utanför EU. Om du vill kontakta oss med anledning av hanteringen av dina personuppgifter är du varmt välkommen att göra det på snickargladjensveranda@gmail.com
1.
Butik
Handla ur mitt handplockade sortiment
2.
Blomsterodling
Plocka själv blommor ur en svensk odling
3.
Boende
Belöna dig själv, eller någon annan med en härlig vistelse.
4.
Öppettider & fika
Kolla när vi har öppet och beställ fika till ditt besök